اخذ ویزای ایران

تماس با کارشناسان ویزای ایران

اطلاعات تکمیلی جهت ویزای ایران

توضیحی مختصر درباره ایران

کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورهای خاورمیانه شناخته می‌ شود. کشور پهناور ایران دارای فرهنگ ها و اقلیم آب و هوایی گوناگونی است و همین موضوع باعث شده تا تنوع فرهنگی و تنوع جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در این کشور جای گیرد. زیبایی های منحصر به فرد ایران توریست های بسیار فراوانی را از سراسر دنیا به سمت ایران روانه می‌کند و به همین علت است که کشور ایران به عنوان یکی از برترین صاحبان جاذبه های توریستی در دنیا شناخته می شود.

ناگفته نماند که علاوه بر جاذبه های توریستی، کشور ایران گنجینه ای بسیار مهم برای سرمایه گذاری شرکت های غیر ایرانی است. ایرانیان و دولت ایران تلاش می‌ کنند تا تسهیلات مناسبی را برای سرمایه‌ گذاران خارجی فراهم بینند تا سرمایه گذاری در ایران را افزایش دهند.

با توجه به تمامی این موارد می‌ توان گفت که ایران یک کشور فوق العاده برای سفر به آن بوده و به همین علت است که ویزای ایران از جمله ویزاهایی است که در منطقه خاورمیانه مورد استقبال بیشتر افراد قرار می‌ گیرد.

چرا باید ویزای ایران بگیریم ؟

همانطور که مشخص است و در بالا نیز به آن اشاره کردیم، ایران به عنوان یک کشور مقصد برای انگیزه های متفاوت مناسب است. فرقی نمی کند که شما قصد دارید برای سفر توریستی به ایران سفر کنید یا برای سرمایه گذاری مالی و حتی ادامه تحصیل و یا کار به ایران سفر می کنید، در هر صورت شما باید ویزای ایران را دریافت نموده تا بتوانید به این کشور وارد شوید. اخذ ویزای ایران به شما کمک می کند تا در سفر به ایران با آسودگی خاطر در این کشور به گشت و گذار بپردازید و یا برای معامله یا سرمایه گذاری اقدام به فعالیت کنید. اینکه چرا ویزای ایران باید گرفته شود بیشتر به این موضوع مربوط است که شما با سفر به ایران می توانید زیبایی های فوق العاده ای را در یک سفر به دست آورید.

قوانین دریافت ویزای ایران

قوانین دریافت ویزای ایران عموماً با سهولت همراه شده و قانونگذاران ایرانی تلاش کرده اند تا برای ورود شهروندان دیگر کشورها به ایران تا جای ممکن کار را ساده تر نمایند. البته برای برخی از اتباع کشورها مثل شهروندان آمریکایی ممکن است دریافت ویزای ایران زمان بیشتری ببرد. همچنین شهروندان برخی دیگر از کشورها نیز حق ورود به ایران را ندارند که البته این قانون تنها شامل رژیم اشغالگر قدس می شود.

ناگفته نماند که دولت ایران به منظور تسهیل ورود گردشگران به این کشور تلاش کرده تا با صدور ویزای فرودگاهی سفرهای توریستی را برای گردشگران به ایران راحت‌ تر کند. همچنین شهروندان ۷ کشور مثل ترکیه، سوریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، لبنان و چند کشور دیگر بدون داشتن ویزای ایران می ‌توانند به خاک این کشور وارد شوند. البته اتلاع این کشورها باید بدانند که حتما باید گذرنامه آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. مدت زمان اقامت این افراد در ایران نیز بسته به توافقاتی دارد که دولت ‌های این کشورها با یکدیگر داشته‌اند.

نکته دیگری که باید در مورد قوانین دریافت ویزای ایران اشاره کنیم این است که ورود و اقامت کمتر از ۱۴ روز در مناطق آزاد ایران مثل کیش، قشم و چابهار بدون ویزای ایران امکان پذیر است. البته اگر قرار باشد اقامت بیش از ۱۴ روز در این مناطق طول بکشد، باید حتما اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند.

انواع ویزای ایران

ایران در حال حاضر 13 نوع ویزا صادر می کند که در ادامه به انواع ویزای ایران اشاره مختصر می کنیم:

  • ویزا ویژه ورود ورزشکاران به کشور
  • ویزای ایران برای سفرهای توریستی
  • ویزا جهت ورود زائران به ایران
  • ویزای ایران برای مقامات سیاسی کشورها
  • ویزای تحصیلی ایران برای ادامه تحصیل در این کشور
  • ویزای کار در ایران
  • ویزای تجاری ایران برای تجارت در این کشور
  • ویزای ایران ویژه کارکنان وسایل نقلیه مثل هواپیما و قطار
  • ویزای خبری ویژه روزنامه نگاران و خبرنگاران خبرگزاری های رسمی
  • ویزای ویژه کارشناسان
  • ویزای ایران به منظور ازدواج با اتباع ایرانی
  • ویزای ایران ویژه اتباع خارجی که در سه ماه بعد به ایران باز می گردند.
  • ویزای خروج جهت افرادی که قصد بازگشت مجدد به ایران را ندارند.

شرایط دریافت ویزای ایران

همانطور که اشاره کردیم شرایط دریافت ویزای ایران برای کشورهای مختلف متفاوت بوده و شهروندان هر کشور بسته به شرایطی که دولت آن کشور با ایران دارد، شرایطی را برای اخذ ویزای ایران به دنبال خواهند داشت.

یکی از نکات مهمی که باید در مورد شرایط ویزای ایران بیان کنیم این است که اتباع آمریکا، کانادا و انگلستان تنها در صورتی می‌ توانند به کشور ایران برای مقاصد توریستی سفر کنند که حتما با یک تور به ایران سفر کرده و تور لیدر آنها در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده باشد. جالب است بدانید که تمامی برنامه‌ های سفر اتباع کشور های گفته شده باید به صورت دقیق مشخص باشد و محل اقامت و برنامه سفر در اختیار وزارت خارجه قرار گیرد.

همانطور که گفته شد دولت ایران برای سهولت در اعطاء ویزای ایران اقدام به صدور ویزای ایران در فرودگاه می ‌نماید. البته اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا و چند کشور دیگر مثل عراق، سومالی، افغانستان، هندوستان و… نمی ‌توانند از امکان صدور روادید در فرودگاه استفاده کنند. در بین این کشورها، اتباع کشور بنگلادش و افغانستان باید برای اخذ ویزای ایران حتما به کنسولگری سفارت ایران مراجعه نمایند.

چگونگی گرفتن ویزای ایران

دریافت ویزای ایران به سادگی هر چه تمام تر انجام می شود و روند خاص و پیچیده ای ندارد. شما برای دریافت ویزای ایران باید برخی از مدارک که در ادامه همین مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد را به همراه داشته باشید تا بتوانید اقدام به اخذ ویزای ایران نمایید. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کنیم این است که بسته به کشوری که شما تبعه آن هستید چگونگی دریافت ویزای ایران برای شما متفاوت خواهد بود.

همانطور که گفته شد برخی از کشورها با شرایط سخت تری می توانند اقدام به تهیه ویزای ایران نمایند و برخی دیگر امکان اخذ ویزای ایران در فرودگاه های مشخص شده را ندارند. به همین منظور باید حتما توجه داشته باشید که شرایط کشوری که تبعه آن هستید برای اخذ ویزای ایران چگونه است. در غیر این صورت شما با مراجعه به سفارت ایران یا کنسولگری ایران می توانید اقدام به اخذ ویزای ایران نمایید.

مدارک لازم دریافت ویزای تجاری ایران

همانطور که گفته شد کشور ایران یکی از کشورهایی است که سرمایه‌ گذاران غیر ایرانی زیادی را به سمت خود جذب می کند. علت سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در ایران این است که این کشور ظرفیت های فوق العاده ای برای تجارت داشته و نیروی کار آماده و حرفه ای در اختیار دارد. همچنین بهره وری و بازگشت سرمایه در ایران به مراتب بالاتر از کشورهای منطقه بوده و با توجه به شرایط اقتصادی در این کشور می‌ توان با هزینه ‌های اندک اقدام به سرمایه گذاری در این ایران نمود.

در ادامه به مدارک لازم جهت دریافت ویزای تجاری ایران اشاره می‌ کنیم:

  • اطلاعاتی از شرکت یا ارگان دعوت کننده
    • نام شرکت
    • شماره ثبت شرکت در ایران
    • اسکن روزنامه رسمی برای اثبات ثبت شرکت
    • آدرس و شماره تلفن دقیق شرکت
    • آدرس و شماره تلفن دقیق شخصی مدیرعامل شرکت دعوت کننده
    • اسکن شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکتی که اقدام به ارسال دعوتنامه تجاری کرده است.
  • اسکن گذرنامه فرد یا گروهی که قرار است به ایران سفر کنند.
  • اسکن دعوتنامه رسمی به همراه مهر دعوت کننده. موضوع دعوتنامه نیز باید کاملا مشخص باشد.
  • محل اقامت در ایران

مدارک لازم دریافت ویزای توریستی ایران

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم کشور ایران یکی از کشورهای پرجاذبه و جذاب برای سفرهای توریستی به شمار می رود و سالانه گردشگران مختلفی از سراسر دنیا راهی این کشور زیبا می‌ شوند. نکته جالب توجهی که باید به آن اشاره کنیم این است که شما قطعا در یک سفر توریستی به ایران نمی توانید تمامی جاذبه های این کشور را مشاهده کنید و باید با برنامه‌ریزی صحیح که عموماً با استفاده از تورهای گردشگری انجام می شود اقدام به سفر به ایران نمایید.

با توجه به جاذبه های متعدد و زیبا در کشور ایران مشخص است که ویزای توریستی ایران از جمله انواع ویزای ایران است که طرفداران بسیار زیادی داشته و از جمله بهترین و پرطرفدارترین ویزاهای است که این کشور صادر می کند. در ادامه به مدارکی که باید برای اخذ ویزای ایران به منظور سفرهای توریستی به همراه داشته باشید اشاره می کنیم:

  • در صورت وجود میزبان باید این مدارک از میزبان ارائه شود:
  • اسکن صفحه اول شناسنامه و اسکن کارت ملی
  • آدرس دقیق و شماره تماس محل کار و زندگی میزبان
  • تاییده شغل میزبان
  • مدارک درخواست کننده ویزا:
  • اسکن صفحه اول گذرنامه
  • اسکن عکس ویژه گذرنامه
  • تاییدیه شغل افراد متقاضی اخذ ویزای ایران
  • آدرس محل زندگی

شرایط دریافت دعوتنامه ویزای ایران

اخذ دعوتنامه برای دریافت ویزای ایران با توجه به نوع سفر مشخص می شود. در صورتی که شما بخواهید به منظور انگیزه های تجاری به ایران سفر کنید، می‌ توانید از شرکت‌ های همکار یا دوست خود در ایران بخواهید تا با ارسال دعوتنامه برای شما روند دریافت ویزای ایران را برای شما ساده تر نمایند. در این صورت شما نیاز به برخی مدارک دیگر دارید که در مدارک ویزای ایران برای سفر های تجاری به آنها اشاره کردیم. علاوه بر این اگر شما دوست یا اقوامی در ایران دارید که می توانند برای شما دعوتنامه ارسال کنند می توانید با استفاده از دعوت نامه ای که آنها برای شما ارسال می کنند، روند اخذ ویزا را برای خود ساده‌ تر نموده و مراحل دریافت ویزای ایران را سریعتر و بهتر طی کنید. در نتیجه مشکلاتی که ممکن است برای شما در روند دریافت ویزای ایران باشد در صورت داشتن دعوتنامه کاهش پیدا می کند.

دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی

اتباع خارجی کشورهای مختلف برای دریافت ویزای ایران شرایط متفاوتی دارند. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم سه کشور آمریکا، انگلستان و کانادا شرایط متفاوت ‌تری نسبت به تمامی کشورها برای اخذ ویزای ایران دارند. این اتباع خارجی که شهروندان این کشورها هستند باید زمان بیشتری را برای اخذ ویزای ایران در نظر بگیرند تا مشکلی در روند سفر آنها ایجاد نشود.

علاوه بر این شهروندان کشورهای مختلفی هستند که برای اخذ ویزای ایران نمی ‌توانند در فرودگاه ‌های این کشور اقدام به اخذ ویزا نمایند که به آنها در ابتدای این مطلب اشاره کردیم. علاوه بر این دو کشور عراق و افغانستان که بیشترین حجم گردشگر را برای ورود به ایران دارند نیز شرایط خاصی را داشته و باید با توجه به این موارد اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند تا به بهترین شکل ممکن به ایران وارد شوند.

ناگفته نماند که برخی از کشورها نیز نیاز به دریافت ویزای ایران ندارند که از  مهمترین این کشورها می‌ توان به لبنان، سوریه، جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر اشاره کرد.

دریافت ویزای ایران برای اتباع افغانستانی

یکی از کشورهایی که بیشترین متقاضی را برای سفر به ایران دارد، افغانستان است. کشور افغانستان با توجه به نزدیکی فرهنگی و همچنین جغرافیایی با ایران متقاضیان زیادی برای سفر به ایران دارد و سفارت ایران در این کشور از جمله فعال ترین کنسولگری های ایرانی برای صدور ویزای ایران است. به همین علت است که شرایط خاص و ویژه ای برای اخذ ویزای ایران توسط شهروندان افغانی فراهم شده تا شهروندان این کشور بتوانند برای موارد مختلفی به ایران سفر کنند.

مردم افغانستان عموماً برای تحصیل و یا کار به کشور ایران سفر می کنند اما در بین آنها افرادی نیز وجود دارند که برای گردش در کشور زیبای ایران و یا تجارت با تجار ایرانی به منظور صادرات و واردات و یا سرمایه گذاری در این کشور اقدام به اخذ ویزای ایران می نمایند.

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری-(4)

دریافت ویزای ایران برای اتباع عراقی

عراق به عنوان یکی از نزدیکترین کشورها به ایران شناخته می شود و به همین علت شرایط خاص و ویژه ‌ای برای اخذ ویزای ایران برای شهروندان عراقی مهیا شده است. در حال حاضر شهروندان عراقی تنها با مراجعه به فرودگاه مشهد می توانند اقدام به اخذ ویزای ایران در فرودگاه نمایند و در غیر این صورت باید برای دریافت ویزای ایران به سفارت ایران در کشور عراق و یا کنسولگری های فعال در این کشور مراجعه نمایند. با توجه به اینکه انگیزه های سفر به ایران متفاوت بوده و از زیارت گرفته تا ادامه تحصیل و سیاحت در ایران از جمله اهداف سفر شهروندان عراقی به ایران برشمرده می ‌شود، سفارت ایران در کشور عراق تلاش می کند تا شرایطی را مهیا کند که مردم این کشور بتوانند به سادگی هر چه تمام تر اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند. مدارکی که برای سفر به ایران برای افراد عراقی نیز وجود دارد همانند مدارکی است که دیگر کشورها نیاز دارند اما همانطور که اشاره شد سهولت بیشتری در سفارتخانه ایران برای صدور ویزای ایران ویژه افراد شهروندان عراقی وجود دارد.

نکاتی در رابطه با اخذ ویزای ایران

نکات بسیار زیادی در زمینه اخذ ویزای ایران وجود دارد که شما باید در سفر به ایران رعایت کنید. یکی از نکات مورد توجه برای اخذ ویزای ایران این است که تمامی دارندگان ویزای ایران ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و در صورتی که قوانین این کشور را نقض کنند توسط دادگاه های رسمی این کشور محاکمه خواهند شد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر قصد دارید در کشور ایران اقامت داشته باشید، می توانید با اخذ ویزا های بلند مدت سه ماهه، شش ماهه و یکساله، مدت حضور خود در ایران را افزایش دهید. البته برای تمدید و گرفتن چنین نوع ویزاهای نیاز به شرایطی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نکته مهم دیگر که باید توجه داشته باشید این است که اعتبار ویزاهای ایران 90 روز است اما شما تنها ۳۰ روز می توانید در داخل ایران حضور داشته باشید و در صورتی که بخواهید بیشتر از این مقدار در کشور بمانید باید ویزای خود را تمدید کنید.

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری- (2)

قوانین ویزای ایران به‌صورت بلندمدت

ویزای ایران به صورت بلندمدت ویژه افرادی است که سفرهای زیادی به کشور ایران داشته و در نتیجه نیاز به اقامت طولانی مدت در ایران دارند. همچنین این ویزا برای افرادی که در ایران مشغول به فعالیت و کار هستند صادر می شود و با توجه به سفرهایی که فرد در سال های قبل به ایران داشته ویزای بلند مدت ایران صادر می گردد. ناگفته نماند که کشوری که فرد تبعه آن است نیز در میزان ویزای بلند مدت تاثیر گذار است.

ویزای ایران به صورت بلندمدت به صورت سه ماه، شش ماهه و یکساله ارائه می گردد و استفاده از این نوع روادید کمک می کند افراد وقت و زمان خود برای اخذ ویزاهای متعدد و تمدید آن را هدر ندهند.

چگونگی تمدید ویزای ایران

تمدید ویزای ایران توسط پلیس اتباع خارجی انجام می شود. در واقع مرجع تصمیم گیرنده برای تمدید یا عدم تمدید ویزا پلیس اتباع خارجی خواهد بود. اصولا تمدید ویزای ایران برای افرادی که به منظور گردش در این کشور وارد ایران شده‌اند با حساسیت انجام می ‌شود و نهایتاً در برخی از موارد تا ۱۵ روز این تمدید صورت می پذیرد.

همچنین برای تمدید ویزای تجاری باید میزبان ایرانی درخواست نامه ای را به پلیس اتباع خارجی ارائه دهد تا روند تمدید ویزای ایران انجام شود. برای تمدید ویزا به مدارکی نیاز است که در ادامه به آن اشاره می کنیم

  • فرم درخواست تمدید ویزای ایران
  • 2 عدد عکس 6 در 4 – بانوان باید توجه کنند که عکس آن ها باید با روسری باشد.
  • کپی صفحات پاسپورت
  • کپی ویزای ایران
  • تمبر ورودی
  • هزینه تمدید ویزای ایران

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری-(4)

ویزای ایران برای زائران

با توجه به وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در ایران، سفرهای زیارتی به ایران به ویژه به مقصد مشهد رونق زیادی دارد. البته شهر قم نیز مورد توجه سفرهای زیارتی به ایران است. فرودگاه شهید بهشتی نژاد مشهد از مهمترین مکان ها برای صدور ویزای ایران است که عموما برای سفرهای زیارتی انجام می شود.

ویزای زیارتی ایران عموما با سهولت بسیار مناسبی برای شهروندان مسلمان و شیعه کشورها انجام می شود. استفاده از این نوع ویزا که مختص زیارت است، افراد را ملزم به حضور در شهرهای مشخص شده می نماید اما در عوض صدور ویزای ایران برای مقاصد زیارتی با سهولت انجام می شود.

اعتبار ویزای ایران

همانطور که رد متن نیز به اعتبار ویزای ایران اشاره کردیم، اعتبار این ویزا 90 روز برای ورود به ایران و 30 روز برای اقامت در ایران است. شما 90 روز فرصت دارید تا به ایران سفر کنید و زمانی که ورود شما به ایران ثبت شود، تنها 30 روز (از مدت معتبر بودن ویزا) زمان دارید تا در ایران باشید. بهتر است اگر قصد دارید از تمام زمان داده شده به شما برای اخذ ویزا استفاده کنید، حتما در روزهای اولیه پس از دریافت ویزا راهی ایران شوید.

منبع : دریافت فوری ویزای ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *